Over ons

Tweehonderd jaar geleden was noord-oost overijssel èèn van de laatste witte vlakken op de kaart van Nederland. dit gebied werd gekenmerkt door zijn drassige gronden afgewisseld door vennen en heide. Onder dit gebied lag een dikke laag van zwart goud, ook wel veen genoemd. Baron van Dedem vatte het plan op om vanaf Hasselt naar dit gebied een kanaal te graven, om het overtollige water af te voeren, en het veen (turf) per schip. Om dit gebied te ont venen ontstond een enorm stelsel van kanalen en wijken. Door de nieuwe flora en fauna welke hierdoor ontstond, kwam in dit stelsel van kanalen en wijken ook een behoorlijke visstand. Zodoende werd in 1933 hengelaarsvereniging”de Brasem”opgericht, om ook in competitieverband te kunnen vissen. Inmiddels zijn veel van deze kanalen en wijken weer verdwenen, maar blijven er voldoende mooie visstekken over om een dagje aan de waterkant te zitten. Tevens hebben we een mooie eigen visvijver, waar met name de karper visser zich kan uitleven om karpers tot dertig pond te drillen. Om in deze vijver te vissen moet u wel lid, sublid van onze vereniging zijn, of in het bezit van een dagkaart zijn. voor het verkrijgen van een vergunning kunt u kijken op onze website